به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، برداشت زعفران، یکی دیگر از محصولات استراتژیک استان، که به نام "طلای سرخ" مشهور است، با حضور رییس، معاونین و مدیران سازمان جــهادکشاورزی و جمعی از خبرنگاران آغاز شد.

هاشم ولی پورمطلق در بازدید خبرنگاران از برداشت طلای سرخ با اشاره به اینکه 36 هزار زعفران‌کار خراسان جنوبی، تا پایان آبان‌ماه امسال محصول خود را برداشت می‌کنند، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال54 تن زعفران خشک از اراضی زیر کشت این محصول در استان برداشت شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی، اظهارکرد: زعفران به عنوان یکی از محصولات مهم و ارز آور در دنیا برای کشورمان به حساب می‌آید.

وی افزود: خراسان‌جنوبی نزدیک به 15هزار هکتار از اراضی سطح زیر کشت زعفران را به خود اختصاص داده است که 51 و نیم تن زعفران خشک از این میزان زمین برداشت می‌شود.

ولی پورمطلق ادامه داد: شهرستان قاینات، بزرگترین شهرستان خراسان‌جنوبی در حوزه کشاورزی و به خصوص زعفران است.

وی بیان کرد: 4500 هکتار از زعفران استان در شهرستان قاینات است و نزدیک به 17تن از 51تن زعفران خشک استان، منحصر به شهرستان قاینات است.

ولی پورمطلق اظهار کرد: خراسان‌جنوبی از نظر میزان تولیدات علی رغم اینکه زادگاه زعفران است و برند زعفران در کشور به عنوان زعفران قاینات شناخته می‌شود، اما دومین تولید‌کننده پس از خراسان‌رضوی است.

کیفیت زعفران خراسان‌جنوبی رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برداشت زعفران آغاز شده و تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد، تصریح کرد: نکته مهم این است که کیفیت زعفران خراسان‌جنوبی رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

ولی‌پور مطلق افزود: زعفران خراسان‌جنوبی به دلیل کیفیت بالا مشتریان زیادی در کشورهای خارجی از جمله آلمان، آمریکا، اسپانیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.

وی با بیان اینکه امسال سازمان تعاون روستایی برای خرید زعفران اعلام آمادگی کرده است، تصریح کرد: امیدواریم که قیمت زعفران نسبت به سال‌های گذشته با یک روند نزولی مواجه شود.