این دستگاه اجرایی در گذشته پشتیبانی جنگ و الان هم پشتیبانی از بهره برداران بخش کشاورزی و اقتصاد روستا را بعهده دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، هاشم ولی پورمطلق ظهر امروز(9 دی) در نشست صمیمانه استاندار خراسان جنوبی با متولیان بخش کشاورزی که در سالن جلسات سازمان برگزار شد، کشاورزی خراسان جنوبی را با توجه به خشکسالی های چندین ساله، همچنان پیشرو معرفی کرد و گفت: سال گذشته حداقل رتبه پنجم به لحاظ کم بارانی را در اختیار داشتیم اما امسال تا کنون رتبه اول را در این خصوص در اختیار داریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی افزود: با شرایط خشکسالی موجود حتی، کشاورزی خراسان جنوبی از رونق نیفتاده و ما در چند بخش من جمله در تولید پنبه در سطح ملی حائز رتبه برتر هستیم.

ولی پور مطلق ضمن تقدیر از حضور استاندار و هیئت همراه ایشان در سازمان جهاد کشاورزی گفت: این حضور را مغتنم میشمارم و بسیار خرسندم از اینکه نماینده عالی هیئت دولت در استان ما، خود از بدنه همین سازمان می­باشند.

دکتر مروج الشریعه هم با گرامیداشت روز بصیرت بیان کرد: امروز همه مردم عزیز ایران به لطف خدا با دسیسه های دشمنان آگاه هستند و در مقابل هر توطئه ای مقابله و مقاومت می­کنند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امروز از اینکه میهمان بخشی هستم که تمام تلاششان در جهت توسعه اقتصاد روستا و قشر زحمتکش کشاورزی است، بسیار مسرورم.

وی افزود: ما نباید کاری انجام دهیم که خدایی نکرده بهانه ای باشد برای افراد سودجویی که میخواهند زحمات متولیان بخش کشاورزی را زیر سوال ببرند.

مروج الشریعه بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس، همین دستگاه اجرایی به عنوان پشتیبانی جنگ، زحمات زیادی کشدند تا این انقلاب و نظام حفظ شود و ما می­بایست بعنوان وارثان شهدایی که خون خود را برای این انقلاب هدیه داده اند، مراقب و پشتیبان نظام و ولایت باشیم چون این انقلاب را به سادگی بدست نیاوردیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی گفت: متولیان بخش کشاورزی تمام تلاش خود را در مباحث رفع خشکسالی، آسیب­ها، خاک، دام، طیور و حتی تهیه میوه با کیفیت و... را انجام می­دهند که رضایت بهره برداران این بخش را در پی داشته باشند و این خدمات که با وجود ادارات زیرمجموعه نظیر دامپزشکی و عشایری و روستایی و.. انجام می­پذیرد، نشان از ارزشی و مهم بودن این دستگاه اجرایی استان دارد.

وی در پایان گفت: تمامی خدمات و زحماتی که در این حوزه انجام می­شود، را به نحو مطلوب باید اطلاع رسانی کنید، چرا که بخش کشاورزی نقش و تأثیر بسزایی در اقتصاد استان و حتی کشور دارد.